niedziela, 5 czerwca 2011

Zamość

Wybaczcie że tak po długim okresie dodaję wpis, ale natłok wydarzeń spowodował ze człowiek nie ma nawet jak obrobić zdjęć, nie mówiąc jeszcze o pisaniu. Nawet zauważyłem że coraz więcej zajmując się fotografią zawodowo, zanika u mnie chęć do pójścia w teren i zobaczenia miasta na co dzień z perspektywy takiej jaką miałem wcześniej, kiedy wszystko wydawało się interesujące. I stwierdzam że muszę do tego powrócić, gdyż takie podejście sprawia że ma się wyjątkowe i indywidualne spojrzenie na świat.
No ale to nie o tym mam pisać. Jak już wcześniej pisałem odbylem podróż do Zamościa na ślub przyjaciółki, a przy okazji powrocilem wspomnieniami do wizyty w zamościu sprzed 6 lat.
Zamość został załozony na Wyżynie Lubelskiej przez kanclerza i hetmana wielkiego koronnego Jana Zamoyskiego już jako miasto w 1580 roku. Miasto forteczne wielokrotnie oblężane i przez wiele stuleci uznawane za nie do zdobycia, zdobyte dopiero podczas Wojny Pólnocnej na początku XVIII wieku.  Szczególne miejsce w Zamosciu zajmuje Akademia Zamojska powstała w 1594 roku, która jednak nie dotrwała do naszych czasów jako instytucja, dzis w jej murach mieści się liceum ogólnokszałcace i rektorat PWSZ. Miasto piękne i połozone w pieknym miejscu - na Roztoczu, niedaleko granicy z Ukrainą.
Więcjej o mieście proponuje przeczytać na Zamość, a potem wybrać sie i zobaczyć na własne oczy.
Kilka zdjeć z przeszłosci...



...a tutaj miasto obecnie, które jest już coraz bardziej zadbane i przygotowane dla turystów.



















Brak komentarzy: